Aankomst in Auckland

7 november 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Degenen die dit lezen: hoi!

Normaalgesproken sturen we tijdens een reis een mail naar degenen die het leuk vinden te weten waar we zijn en wat we meemaken. Het leek me wel eens leuk om dit nu via deze site te proberen en ook handig omdat je hier meteen wat foto’s erbij kunt uploaden. We gaan dus proberen af en toe even een update van onze belevenissen in Nieuw-Zeeland te posten!

Zondag zijn we vertrokken vanuit Amsterdam en na een korte tussenstop in Dubai zijn we in ongeveer 16 uur naar Auckland gevlogen. Ondanks dat beide vluchten prima waren, was met name het 2e stuk toch wel een heeeeele lange zit. Zo’n lange vlucht bestaat uit eten, slapen, spelletjes spelen, film kijken, muziek luisteren en ongeveer 50 keer Weekend Miljonairs NIET uitspelen ;-) Met slapen bedoel ik hazeslaapjes; als je wakker wordt meen je een paar uur te hebben geslapen; in werkelijkheid was het dan net drie kwartier. De kunst is om vanaf het begin al in het ritme te komen van de Nieuw-Zeelandse tijdzone. Dus ondanks dat we pas om 22:00 in Amsterdam opstegen en je eigenlijk meteen wil slapen, is het handig dan wakker blijven en pas in de 2e vlucht gaan slapen op het moment dat het in NZ ook nacht is. Is ons niet helemaal gelukt ;-)

Rond 11:00 uur vanochtend zijn we in Auckland geland en hebben we de Skybus (soort openbaar vervoer) naar het centrum gepakt. Weertje pas prima in orde: zo’n 18 graden met zon. Ingecheckt in het hotel en daarna op pad. De stad Auckland is niet zo megagroot, er wonen zo’n 400.000 inwoners. We hadden al eerder gelezen dat het over het algemeen niet de moeite waard is om langer dan een dag in Auckland te verblijven en hier zijn we het ook wel mee eens. De stad mist een bepaalde sfeer, buzz en aantrekkingskracht zoals bijvoorbeeld Sydney en New York dat wel hebben. Er zijn wel een paar bezienswaardigheden, maar niet echt bijzonder. Vanmiddag hebben we lekker door de stad gewandeld en gezien wat we wilden; onder andere hebben we de Skytower bezocht, waar je vanaf een hoogte van 220 meter prachtig uitzicht hebt over de stad en haar omgeving. Konden we alvast bekijken welke kant we morgen opgaan! En voor een collega, die tijdens een eerder bezoek aan Auckland in een boom een nametag had verstopt, even gekeken of die nametag er nog inzat (yep!).

Zojuist zijn we lekker wat gaan eten bij een Turks / mediterraans restaurantje vlakbij het hotel. Ondertussen kwam de man met de hamer en kregen we moeite onze ogen open te houden. Het is nu 21:00 uur en we liggen nu dus al in bed: worden we oud :P? Even een nacht goed slapen zodat we er vanaf morgen weer goed tegenaan kunnen!

1. Anita:
    7 november 2017
    Dan straks uitgerust genieten.
    Was een lange reis .
    Maar leuk dat we een beetje met jullie mee kunnen reizenxxx
  2. Marjo Huntjens:
    7 november 2017
    Leuk ik ga jullie volgen. Lijkt me een geweldige reis. Veel groetjes uit Rijckholt.
    Het heeft hier trouwens gevroren.
    GR marjo
  3. Loes Kaarsgaren:
    Leuk! Ik ga jullie ook volgen!!! Geniet er lekker van! X
  4. Carola:
    7 november 2017
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen, en het zal vast een prachtige beleving worden!! Xx
  5. Ans en William Dassen:
    7 november 2017
    Leuk dat we jullie op die manier kunnen volgen. Zo kunnen we virtueel met jullie meereizen!
    De eerste foto's zien er al veelbelovend uit!
  6. Monique:
    7 november 2017
    Hoi hoi. Fijn dat de reis goed verlopen is en jullie hebben alweer mooie foto's gemaakt zie ik. Ik ga jullie zeker volgen. Groetjes🙋
  7. Astrid Schmeits:
    Geweldig dat we jullie kunnen volgen! Super! Al mooie foto's gepost! Enjoy😙
  8. Astrid Schmeits:
    7 november 2017
    Geweldig dat we jullie kunnen volgen op deze manier! Super! Enjoy!😙
  9. Carla Peels:
    7 november 2017
    Alweer zo'n bestemming wat wij ook nog in de bucketlist hebben staan Ellen. Kan ik al mooi meegenieten van jullie reis en kijken wat voor ons ook de moeite waard is.! 😆 hele fijne reis en ik ga jullie volgen.☺
  10. William:
    7 november 2017
    Super zo....ik heb jullie vlucht gevolgd,dus volg ik ook deze belevenis van jullie...
    Fijne vakantie en vooral genieten samen 😚
  11. Ingrid goulding:
    7 november 2017
    Lijkt mij tegek .post maar veel bezienswaardigheden.zo reizen wij stiekem mee.haave fun xx
  12. Manon:
    7 november 2017
    Cool, zo kunnen ee mooi meegenieten😀
  13. Claudia jongen:
    Geweldig ga zeker volgen
  14. Els:
    7 november 2017
    Waaw wat leuk kan ik een beetje “mee reizen”. Sjiek! Geniet ervan prachtig allemaal!
    Fijne vakantie!!!
  15. Monica:
    8 november 2017
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen! En... ik heb meteen een reisschema klaar 😁 Have fun!
  16. Monica:
    Mooie foto's trouwens. Goeie camera!😜
  17. Hannie Kleijnen:
    8 november 2017
    Wat mooi! En wat ver. Voor mij te ver. Geniet er van. Ik ga je volgen.